Elektroniczny system pobierania opłat w autobusach

NVR

Innowacyjny i automatyczny system poboru opłat w transporcie miejskim (NVR) jest idealnym rozwiązaniem szczególnie dla miejscowości turystycznych. Nowy system pozwala m.in. na dokładną ochronę pasażerów i kierowców w ruchu drogowym, egzekwowanie od kierowców przepisów drogowych. Pomaga również ustalić przyczyny ewentualnych wypadków.

System zbierania opłat za przejazd autobusem umożliwia także bardziej wydajne zarządzanie opłatami, nadzorem wideo, informacją o pasażerach, śledzeniem autobusu i aplikacjami typu infotainment w pojeździe.

Wymagania aplikacji

Pojazdy często bywają narażone na przeróżne wyładowania elektryczne, wstrząsy i wibracje, kurz, a nawet skrajne temperatury. Aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność podróży, komputery w pojazdach wymagają specjalnej konstrukcji. Pozwala ona na stałą pracę, pomimo trudnych warunków środowiskowych. Właśnie to odróżnia je od standardowych produktów IT.

System w komputerze zamontowanym w pojeździe musi obsługiwać różne połączenia bezprzewodowe. Powinien także być wyposażony w odbiornik GPS, umożliwiający śledzenie tras.

Rozwiązania systemowe NVR

Firma Advantech oferuje rozwiązanie NVR – w postaci komputera kompaktowego ARK-2121V. Jest wyposażony w dostosowany do sektora transportowego bezwentylatorowy system, 7” monitor dotykowy open frame oraz kamery IP. Ten bezwentylatorowy system posiada wbudowany sterownik MCU do obsługi funkcji zasilania power ignition. Jednostka systemowa może być automatyczne włączana i wyłączana dzięki sygnałowi z zapłonu lub akumulatora. Komputer posiada cztery wbudowane porty PoE, które zapewniają proste i łatwe połączenie. Ponadto oferuje zasilanie kamery IP przez jeden kabel RJ-45 cat.6.

Oprogramowanie Advantech SUSIAccess zapewnia dobrze rozwinięte SDK i interfejsy APIs, dzięki którym integratorzy systemu mogą wygodnie opracowywać własne funkcje zdalnego monitoringu i sterowania, zarządzanie zapłonem pojazdów, czy zarządzanie połączeniami peryferyjnymi, takimi jak stan PoEGPS i G-sensor.

Korzyści

  • NVR w pojeździe oferuje możliwość podłączenia biletomatu, monitora dotykowego i kamer
  • Zapewnia odpowiednią, dla potrzeb aplikacji transportowych, wydajność wideo 1280 x 720 @ 60 fps, zarówno na podglądzie, jak i odtwarzaniu nagrania na żywo
  • Wysokiej trwałości rezystancyjny ekran dotykowy (5-wire), zapewniający szybszą reakcję na dotyk
  • Oferuje ponad 32+ urządzeń do zarządzania w APIs, w tym stan systemu oraz monitoring podłączonych urządzeń, zarządzanie funkcją power ignition, GPS, G-sensor
  • Izolowane porty I/O, zapewniające bardziej stabilną transmisję danych pomiędzy pojazdem a systemem
  • Obsługuje większość połączeń bezprzewodowych; klient może używać jednocześnie Wi-Fi i 3G/LTE

 

Polecamy także publikację:

Certyfikowane rejestratory NVR firmy Advantech do transportu oraz monitoringu ulic

Inne wpisy

ATP Industrial Enterprise SSD: Spójna Wydajność i Niezawodność w Ekstremalnych Warunkach Pracy

Firma ATP Electronics to globalny lider w dziedzinie specjalistycznych rozwiązań pamięci masowej i pamięci operacyjnej. W ostatnim czasie wprowadziła na rynek serię dysków SSD Industrial Enterprise N651Sie. Te zaawansowane dyski NVMe PCIe Gen4x4 są dostępne w formatach: M.2, U.2…

Czytaj więcej

OMNI-ADP: Seria siedmiu modeli modułowych komputerów panelowych HMI z procesorami Intel® Core™ 12. generacji

W dynamicznie zmieniających się środowiskach przemysłowych coraz większe znaczenie ma posiadanie urządzeń, łączących w sobie wszechstronność, niezawodność i nowoczesne technologie. Seria modułowych komputerów panelowych OMNI-ADP firmy AAEON, wyposażonych w procesory Intel® Core™ 12. generacji, to odpowiedź na te potrzeby….

Czytaj więcej

RICO-MX8P od AAEON – płyta główna PICO-ITX dla aplikacji embedded i sztucznej inteligencji

RICO-MX8P firmy AAEON to zaawansowana płyta główna w formacie Pico-ITX, zaprojektowana z myślą o wymagających zastosowaniach multimedialnych i przemysłowych. Wyposażona w procesor NXP i.MX 8M Plus. Integruje czterordzeniowy ARM Cortex-A53 o taktowaniu 1,6 GHz oraz dodatkowy rdzeń ARM Cortex-M7…

Czytaj więcej