Elektroniczny system pobierania opłat w autobusach

NVR

Innowacyjny i automatyczny system poboru opłat w transporcie miejskim (NVR) jest idealnym rozwiązaniem szczególnie dla miejscowości turystycznych. Nowy system pozwala m.in. na dokładną ochronę pasażerów i kierowców w ruchu drogowym, egzekwowanie od kierowców przepisów drogowych. Pomaga również ustalić przyczyny ewentualnych wypadków.

System zbierania opłat za przejazd autobusem umożliwia także bardziej wydajne zarządzanie opłatami, nadzorem wideo, informacją o pasażerach, śledzeniem autobusu i aplikacjami typu infotainment w pojeździe.

Wymagania aplikacji

Pojazdy często bywają narażone na przeróżne wyładowania elektryczne, wstrząsy i wibracje, kurz, a nawet skrajne temperatury. Aby zapewnić bezpieczeństwo i niezawodność podróży, komputery w pojazdach wymagają specjalnej konstrukcji. Pozwala ona na stałą pracę, pomimo trudnych warunków środowiskowych. Właśnie to odróżnia je od standardowych produktów IT.

System w komputerze zamontowanym w pojeździe musi obsługiwać różne połączenia bezprzewodowe. Powinien także być wyposażony w odbiornik GPS, umożliwiający śledzenie tras.

Rozwiązania systemowe NVR

Firma Advantech oferuje rozwiązanie NVR – w postaci komputera kompaktowego ARK-2121V. Jest wyposażony w dostosowany do sektora transportowego bezwentylatorowy system, 7” monitor dotykowy open frame oraz kamery IP. Ten bezwentylatorowy system posiada wbudowany sterownik MCU do obsługi funkcji zasilania power ignition. Jednostka systemowa może być automatyczne włączana i wyłączana dzięki sygnałowi z zapłonu lub akumulatora. Komputer posiada cztery wbudowane porty PoE, które zapewniają proste i łatwe połączenie. Ponadto oferuje zasilanie kamery IP przez jeden kabel RJ-45 cat.6.

Oprogramowanie Advantech SUSIAccess zapewnia dobrze rozwinięte SDK i interfejsy APIs, dzięki którym integratorzy systemu mogą wygodnie opracowywać własne funkcje zdalnego monitoringu i sterowania, zarządzanie zapłonem pojazdów, czy zarządzanie połączeniami peryferyjnymi, takimi jak stan PoEGPS i G-sensor.

Korzyści

  • NVR w pojeździe oferuje możliwość podłączenia biletomatu, monitora dotykowego i kamer
  • Zapewnia odpowiednią, dla potrzeb aplikacji transportowych, wydajność wideo 1280 x 720 @ 60 fps, zarówno na podglądzie, jak i odtwarzaniu nagrania na żywo
  • Wysokiej trwałości rezystancyjny ekran dotykowy (5-wire), zapewniający szybszą reakcję na dotyk
  • Oferuje ponad 32+ urządzeń do zarządzania w APIs, w tym stan systemu oraz monitoring podłączonych urządzeń, zarządzanie funkcją power ignition, GPS, G-sensor
  • Izolowane porty I/O, zapewniające bardziej stabilną transmisję danych pomiędzy pojazdem a systemem
  • Obsługuje większość połączeń bezprzewodowych; klient może używać jednocześnie Wi-Fi i 3G/LTE

 

Polecamy także publikację:

Certyfikowane rejestratory NVR firmy Advantech do transportu oraz monitoringu ulic

Inne wpisy

VPC-5640S – boxPC do inteligentnych zastosowań w pojazdach i AMR

VPC-5640S to bezwentylatorowy komputer kompaktowy klasy przemysłowej, domyślnie wyposażony w procesory 12. generacji Intel® Core™ i7-1265UE. Opcjonalnie obsługuje również wersje z procesorami Intel® Core™ i5 oraz i3. Co pozwala na odpowiednią konfigurację, w zależności od potrzeb i zróżnicowania…

Czytaj więcej

UTC-115K zaawansowany panel dotykowy All-in-One, spełniający wymagania nowoczesnych aplikacji interaktywnych i samoobsługowych

Seria komputerów panelowych UTC-115K firmy Advantech została wyposażona w energooszczędne procesory Intel® 12 Generacji. Mianowicie N97 o taktowaniu 2,0 GHz (4 rdzenie), zapewniający wydajność w lekkich aplikacjach. A także Core™ i3-N305 o taktowaniu 1,8 GHz…

Czytaj więcej

Nowe cyberbezpieczne rozwiązania pozwalające na ochronę przed zakłóceniami EMI we współczesnym przemyśle

Niniejszy artykuł przedstawia zaawansowane rozwiązania EMC, czyli w jaki sposób postępy technologiczne, jak kompatybilne elektromagnetycznie (EMC) subrack od nVent SCHROFF, mogą zwiększyć odporność współczesnych systemów i aplikacji przemysłowych, w tym kolejowych. Zakłócenia elektromagnetyczne (EMI) jako nieustanne zagrożenie dla…

Czytaj więcej