Rozwiązanie Subrack zgodne z normą nVent SCHROFF EN 45545-2 do zastosowań kolejowych
Nowe prowadnice do zastosowań kolejowych
Światowy lider w dziedzinie rozwiązań w zakresie połączeń elektrycznych i zabezpieczeń nVent SCHROFF zmodernizował ofertę prowadnic dla swoich 19-calowych obudów. Nowe prowadnice do zastosowań kolejowych są zgodne z normami UL94 V-0 i EN 45545-2. Oznacza to, że zapewniają niepalność i niewydzielanie substancji toksycznych oraz spełniają wymagania testowe R22, R23 i R24 z najwyższym poziomem zagrożenia, HL3. Spełniają również wymagania RoHS i REACH. Są bezhalogenowe zgodnie z IEC 61249-2-21.
Norma EN45545 ma zastosowanie do pojazdów szynowych i wyposażenia taboru kolejowego. A jej celem jest ochrona pasażerów przed dymem i toksycznymi gazami w przypadku pożaru. Prezentowane prowadnice to najnowszy element, który spełnia przywołaną normę. Pozostałe elementy, jak np. uchwyty wyciągające IEC i IEEE, listwy izolacyjne czy kołki kodujące, stosowane do wyposażenia 19-calowych obudów nVent SCHROFF, posiadały taki certyfikat już wcześniej.
Dzięki zoptymalizowanej konstrukcji i wysokiej jakości materiałowi nie tylko znacznie zwiększono stabilność elementów, ale także poprawiono właściwości bezpieczeństwa pożarowego. Poliwęglan zapewnia wyjątkowo niską palność i toksyczność elementów. Większość z dostępnych w ofercie to prowadnice o szerokości rowka 2,5 mm, które są kompatybilne z wytrzymałymi szynami poziomymi. Możliwe do zastosowań narażonych na wysokie wstrząsy i wibracje. Co ważne charakteryzują się też szerokim zakresem temperatur przechowywania: od -40 °C do nawet + 130 °C.
Rozbudowana oferta
W ofercie nVent Schroff są cztery główne typy prowadnic: standardowy, z blokadą (kluczem), wzmocniony lub z kodowaniem.
Nowy typ prowadnic z kodowaniem (IEEE) jest dostępny w wersjach jednoczęściowych o szerokości rowka 2,5 mm w długościach 160 i 220 mm. Są one kompatybilne z szynami typu „rugged” (wytrzymałe) oraz odporne na duże wstrząsy i wibracje.
Aktualizacja obecnej oferty zawiera wprowadzenie nowego koloru. Nowoczesny antracytowy szary (RAL 7016) zastępuje kolor szary żwirowy (RAL 7032).
Na uwagę zasługuje również wzmocniony typ z plastikowymi prowadnicami (w kolorze czerwonym lub szarym). Trwałość poliwęglanu i zoptymalizowana konstrukcja pozwalają na łączenie z wytrzymałymi poziomymi szynami. Jest możliwość przypięcia prowadnic do poziomych szyn (wytłaczanie Al) lub do płyt o grubości 1,5 mm. W opcjach dostępny jest też klips ESD do styczności przewodzącej między płytką drukowaną a szyną poziomą.
Dla szczególnie ciężkich płytek drukowanych, wtyków lub wtyków typu ramowego znajdują zastosowanie prowadnice z aluminium (w kolorze srebrnym). Wówczas istnieje możliwość przykręcenia prowadnic do poziomych szyn typu H (ciężkie) i R (wytrzymałe), w celu uzyskania wyższych wymagań w zakresie odporności na wstrząsy i drgania.
Przedstawiane prowadnice są kompatybilne z seriami: RatiopacPRO/-AIR, PropacPRO, CompacPRO i EuropacPRO.
Inne wpisy
VPC-5640S – boxPC do inteligentnych zastosowań w pojazdach i AMR
VPC-5640S to bezwentylatorowy komputer kompaktowy klasy przemysłowej, domyślnie wyposażony w procesory 12. generacji Intel® Core™ i7-1265UE. Opcjonalnie obsługuje również wersje z procesorami Intel® Core™ i5 oraz i3. Co pozwala na odpowiednią konfigurację, w zależności od potrzeb i zróżnicowania…
UTC-115K zaawansowany panel dotykowy All-in-One, spełniający wymagania nowoczesnych aplikacji interaktywnych i samoobsługowych
Seria komputerów panelowych UTC-115K firmy Advantech została wyposażona w energooszczędne procesory Intel® 12 Generacji. Mianowicie N97 o taktowaniu 2,0 GHz (4 rdzenie), zapewniający wydajność w lekkich aplikacjach. A także Core™ i3-N305 o taktowaniu 1,8 GHz…
Nowe cyberbezpieczne rozwiązania pozwalające na ochronę przed zakłóceniami EMI we współczesnym przemyśle
Niniejszy artykuł przedstawia zaawansowane rozwiązania EMC, czyli w jaki sposób postępy technologiczne, jak kompatybilne elektromagnetycznie (EMC) subrack od nVent SCHROFF, mogą zwiększyć odporność współczesnych systemów i aplikacji przemysłowych, w tym kolejowych. Zakłócenia elektromagnetyczne (EMI) jako nieustanne zagrożenie dla…