Miniaturowy moduł dual-PCB firmy Apacer zintegrowany z magistralą CANBus i GPS
Zgodnie z najnowszymi prognozami przeprowadzonymi przez międzynarodową firmę badawczą i doradczą Gartner, w ciągu najbliższych pięciu lat spodziewany jest szybki wzrost produkcji samochodów zarówno na rozwiniętych, jak i wschodzących rynkach motoryzacyjnych. Ponieważ zmieniające się rynki nadal wspierają rozwój innowacji technologicznych w samochodach, a wiele krajów w ostatnich latach nałożyło surowsze niż dotychczas regulacja prawne na produkty monitorowania pojazdów, firma Apacer Technology, zauważając dynamiczny potencjał wzrostowy zaawansowanych systemów aplikacji motoryzacyjnych, opracowała układ dual-PCB EFC-G/EFC-R. Łączy on moduł komunikacyjny CANBus i funkcje GPS.
W zestawieniu z telematryczną chmurą SDK dostępną na żądanie, moduł zapewnia kompleksowy dostęp do zintegrowanych centrów sterowania, takich jak zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym, monitorowanie bezpieczeństwa pojazdów i monitoring samochodów.
Monitorowanie kierowcy i zarządzanie pojazdami w tym samym czasie
Łącząca aplikacje CANBus i GPS, innowacyjna seria modułów embedded PCIe EFC-G/EFC-R, może być szybciej zaimplementowana przez komputer systemowy pojazdu. Ze względu na niewielki rozmiar i niskie zużycie energii skraca się czas wprowadzania na rynek. Interfejs magistrali CANBus i pozycjonowanie GPS wspomagają centrum zdalnego sterowania w monitorowaniu stanu pojazdu, w tym silnika, drzwi samochodu, zużycia paliwa, przebiegu i bezpieczeństwa jazdy przez cały czas.
Pomagają również w skutecznym zarządzaniu zachowaniem kierującego pojazdem. Na przykład wdrożenie ELD (Electronic Logging Devices) tworzy bezpieczniejsze środowisko pracy i jazdy dla kierowców i pasażerów. Umożliwia to szybsze, prostsze i dokładniejsze śledzenie, zarządzanie i udostępnianie informacji o stanie pojazdu. Ponadto daje możliwość prowadzenia rejestrów podróży, zmniejszając ryzyko i potencjalne problemy wynikające z błędu ludzkiego lub stanu pojazdu.
Moduł embedded EFC-G / EFC-R obsługuje wiele protokołów szeregowych, w tym OBD-II i J1939 / J1708. Wyposażono go w niezależny dwukanałowy interfejs CAN i jednokanałowy interfejs J1708. Konstrukcja modułu dual-PCB zapewnia także elastyczność dla zastosowania go w systemie komputerowym pojazdów z ograniczoną przestrzenią.
Ulepszony GPS – precyzyjne określanie pozycji pojazdu
Z wbudowanym u-blox Neo-M8 GPS w górnej warstwie, miniaturowy moduł embedded automotive serii EFC-G / EFC-R, firmy Apacer, obsługuje wiele różnych regionalnych systemów satelitarnych, w tym GPS USA, rosyjski GLONASS i Beidou w Chinach. Moduł wyposażono w bardzo dokładny żyroskop 3D. Może on wykrywać trójosiowe przesunięcia kątowe i osiągnąć precyzyjne ustawienie pozycji 360°. Ponadto wbudowany akcelerometr 3D mierzy przyśpieszenie liniowe w celu określenia kierunku i prędkości zderzenia w razie wypadku, a jego ulepszona funkcja antykradzieżowa zapobiega utracie pojazdu.
Dodatkowo, w miejscach, w których nie można uzyskać sygnałów GPS, takich jak tunele, przejścia podziemne i drogi otoczone wysokimi budynkami, moduł embedded EFC-G / EFC-R oferuje opcjonalne rozwiązanie Dead Reckoning. Zapewnia ciągłe przesyłanie swoich danych w miejscach, gdzie sygnały satelitarne są słabe. Opcjonalne funkcje GPS obejmują także Hot Start, co pozwala na szybsze przesyłanie informacji o satelitach podczas uruchamiania systemu.
Aby uzupełnić zintegrowany moduł embedded, firma Apacer opracowała oprogramowanie Software Development Kits (SDK). Umożliwia ono elastyczne rozszerzanie wymaganych danych diagnostycznych pojazdów i GPS na panelu sterowania. Zwiększając tym samym widoczność najważniejszych informacji. Wybrane dane można również zsynchronizować z chmurą w celu stworzenia kopii zapasowej, zapewniając bezpieczeństwo najważniejszych plików.
Moduł embedded EFC-G/EFC-R spełnia wymagania dotyczące zbierania, śledzenia i zarządzania pojazdem we wszystkich typach pojazdów samochodowych lub flot samochodowych. Czyni go to idealnym i kompleksowym rozwiązaniem dla branży samochodowej.
Moduł dual-PCB firmy Apacer zintegrowany z magistralą CANBus i GPS już nie jest produkowany (EOL).
Inne wpisy
BOXER-6645U-RPL od AAEON – kompaktowa moc dla przemysłowych aplikacji Edge AI
Wymagania stawiane współczesnym systemom edge computing rosną z dnia na dzień. W odpowiedzi na te wyzwania, AAEON stworzył komputer BOXER-6645U-RPL – fanless embedded PC, który łączy w sobie wysoką wydajność obliczeniową, szeroką funkcjonalność I/O z niezawodnością typową dla rozwiązań…
uCOM-IMX8P – wszechstronny moduł SMARC 2.1 oparty na platformie NXP i.MX 8M Plus
uCOM-IMX8P to nowoczesny moduł CPU zgodny ze standardem SMARC 2.1 o wymiarach 82 mm x 50 mm. Stworzony z myślą o wymagających aplikacjach przemysłowych oraz systemach sztucznej inteligencji na brzegu sieci (edge AI). Bazując na platformie NXP i.MX 8M…
Ergonomiczne obudowy HMI do aplikacji przemysłowych serii ECO PRO
Ergonomiczne obudowy HMI przemysłowe z serii ECO PRO można już znaleźć w ofercie CSI. Panele produkowane przez firmę TEKNOKOL posiadają wysoką funkcjonalność w wielu zastosowaniach przemysłowych. Wszystko dzięki solidnej konstrukcji, wyróżniającej się nowoczesnym designem, ergonomią oraz trwałością. Panele wykonane…