Miniaturowy moduł dual-PCB firmy Apacer zintegrowany z magistralą CANBus i GPS

Miniaturowy moduł dual-PCB

Zgodnie z najnowszymi prognozami przeprowadzonymi przez międzynarodową firmę badawczą i doradczą Gartner, w ciągu najbliższych pięciu lat spodziewany jest szybki wzrost produkcji samochodów zarówno na rozwiniętych, jak i wschodzących rynkach motoryzacyjnych. Ponieważ zmieniające się rynki nadal wspierają rozwój innowacji technologicznych w samochodach, a wiele krajów w ostatnich latach nałożyło surowsze niż dotychczas regulacja prawne na produkty monitorowania pojazdów, firma Apacer Technology, zauważając dynamiczny potencjał wzrostowy zaawansowanych systemów aplikacji motoryzacyjnych, opracowała układ dual-PCB EFC-G/EFC-R. Łączy on moduł komunikacyjny CANBus i funkcje GPS.

W zestawieniu z telematryczną chmurą SDK dostępną na żądanie, moduł zapewnia kompleksowy dostęp do zintegrowanych centrów sterowania, takich jak zarządzanie flotą w czasie rzeczywistym, monitorowanie bezpieczeństwa pojazdów i monitoring samochodów.

Monitorowanie kierowcy i zarządzanie pojazdami w tym samym czasie

Łącząca aplikacje CANBus i GPS, innowacyjna seria modułów embedded PCIe EFC-G/EFC-R, może być szybciej zaimplementowana przez komputer systemowy pojazdu. Ze względu na niewielki rozmiar i niskie zużycie energii skraca się czas wprowadzania na rynek. Interfejs magistrali CANBus i pozycjonowanie GPS wspomagają centrum zdalnego sterowania w monitorowaniu stanu pojazdu, w tym silnika, drzwi samochodu, zużycia paliwa, przebiegu i bezpieczeństwa jazdy przez cały czas.

Pomagają również w skutecznym zarządzaniu zachowaniem kierującego pojazdem. Na przykład wdrożenie ELD (Electronic Logging Devices) tworzy bezpieczniejsze środowisko pracy i jazdy dla kierowców i pasażerów. Umożliwia to szybsze, prostsze i dokładniejsze śledzenie, zarządzanie i udostępnianie informacji o stanie pojazdu. Ponadto daje możliwość prowadzenia rejestrów podróży, zmniejszając ryzyko i potencjalne problemy wynikające z błędu ludzkiego lub stanu pojazdu.

Moduł embedded EFC-G / EFC-R obsługuje wiele protokołów szeregowych, w tym OBD-II i J1939 / J1708. Wyposażono go w niezależny dwukanałowy interfejs CAN i jednokanałowy interfejs J1708. Konstrukcja modułu dual-PCB zapewnia także elastyczność dla zastosowania go w systemie komputerowym pojazdów z ograniczoną przestrzenią.

Ulepszony GPS – precyzyjne określanie pozycji pojazdu

Z wbudowanym u-blox Neo-M8 GPS w górnej warstwie, miniaturowy moduł embedded automotive serii EFC-G / EFC-R, firmy Apacer, obsługuje wiele różnych regionalnych systemów satelitarnych, w tym GPS USA, rosyjski GLONASS i Beidou w Chinach. Moduł wyposażono w bardzo dokładny żyroskop 3D. Może on wykrywać trójosiowe przesunięcia kątowe i osiągnąć precyzyjne ustawienie pozycji 360°. Ponadto wbudowany akcelerometr 3D mierzy przyśpieszenie liniowe w celu określenia kierunku i prędkości zderzenia w razie wypadku, a jego ulepszona funkcja antykradzieżowa zapobiega utracie pojazdu.

Dodatkowo, w miejscach, w których nie można uzyskać sygnałów GPS, takich jak tunele, przejścia podziemne i drogi otoczone wysokimi budynkami, moduł embedded EFC-G / EFC-R oferuje opcjonalne rozwiązanie Dead Reckoning. Zapewnia ciągłe przesyłanie swoich danych w miejscach, gdzie sygnały satelitarne są słabe. Opcjonalne funkcje GPS obejmują także Hot Start, co pozwala na szybsze przesyłanie informacji o satelitach podczas uruchamiania systemu.

Aby uzupełnić zintegrowany moduł embedded, firma Apacer opracowała oprogramowanie Software Development Kits (SDK). Umożliwia ono elastyczne rozszerzanie wymaganych danych diagnostycznych pojazdów i GPS na panelu sterowania. Zwiększając tym samym widoczność najważniejszych informacji. Wybrane dane można również zsynchronizować z chmurą w celu stworzenia kopii zapasowej, zapewniając bezpieczeństwo najważniejszych plików.

Moduł embedded EFC-G/EFC-R spełnia wymagania dotyczące zbierania, śledzenia i zarządzania pojazdem we wszystkich typach pojazdów samochodowych lub flot samochodowych. Czyni go to idealnym i kompleksowym rozwiązaniem dla branży samochodowej.

 

Moduł dual-PCB firmy Apacer zintegrowany z magistralą CANBus i GPS już nie jest produkowany (EOL).

Inne wpisy

CSI S.A. poleca: FPM 700 od Advantech – monitory do zadań specjalnych

W czasach dynamicznego rozwoju automatyzacji i cyfrowej transformacji przemysłu, rośnie zapotrzebowanie na niezawodne i odporne urządzenia wizualizacyjne. Urządzenia, które zapewnią stabilną i bezpieczną obsługę procesów w warunkach przemysłowych. Seria monitorów FPM-700 firmy Advantech, dostępna w ofercie…

Czytaj więcej

Moduł NT2710 Acromag – sterownik silników krokowych z komunikacją Ethernet (Modbus, PROFINET, EtherNet/IP)

Firma Acromag rozszerza serię modułów wejścia/wyjścia BusWorks® NT o nowy model NT2710. To specjalistyczny sterownik silników krokowych komunikujący się poprzez Ethernet. Obsługuje on protokoły przemysłowe Modbus TCP/IP, EtherNet/IP oraz PROFINET. Urządzenie przeznaczono do precyzyjnego sterowania ruchem w maszynach przemysłowych….

Czytaj więcej

Aetina MX5000A-WA – potężny moduł GPU MXM z architekturą NVIDIA Ada do zastosowań AI i embedded

Kompaktowy format, ekstremalna moc: RTX 5000 Ada w wersji embedded MX5000A-WA to moduł graficzny w formacie MXM 3.1 Type B. Wyposażony w NVIDIA RTX 5000 Ada Generation Embedded (architektura Ada Lovelace). Oferuje 9728 rdzeni CUDA, 76 rdzeni RT, 304 rdzenie Tensor oraz 16 GB…

Czytaj więcej