Transport kolejowy
Zarówno pojazdy szynowe, jak i infrastruktura im towarzysząca wymaga ciągłego rozwoju poprzez zastosowanie zaawansowanych systemów automatyki i zarządzania. Tylko dzięki stałemu rozwojowi kolej może sprostać oczekiwaniom pasażerów i kontrahentów.
Zastosowanie systemów komputerowych i komponentów sieciowych w kolejnictwie rośnie w ogromnym tempie. Systemy informacji pasażerskiej, systemy zarządzania ruchem kolejowym, monitorowanie i diagnostyka taboru kolejowego, systemy komunikacji kolejowej, sterowanie klimatyzacją w pojazdach szynowych, a nawet zapewnienie rozrywki pasażerom – we wszystkich tych obszarach automatyki kolejowej CSI S.A. może zapewnić swoje wsparcie.
Wymagania stawiane urządzeniom stosowanym w branży kolejowej:
- Spełnianie odpowiednich norm transportowych, np. EN50155
- Odporność na wstrząsy i wibracje
- Odporność elektromagnetyczna EMC
- Niezawodna komunikacja sieciowa
- Bezpieczeństwo danych przy nagłych zanikach zasilania
- Zwiększenie mocy obliczeniowej
- Ograniczenie poboru mocy
- Długi cykl życia urządzeń
- Miniaturyzacja
Produkty dedykowane
Cechy charakterystyczne dedykowanych produktów
W ofercie CSI S.A. znajdą Państwo produkty zgodne z normami e13 i EN50155, które charakteryzuje praca w różnych warunkach środowiskowych oraz solidna konstrukcja odporna na wibracje.
Rejestratory:
Systemy wbudowane cechujące się bezwentylatorową konstrukcją odporną na wibracje i ekstremalne temperatury, posiadające certyfikaty e13 i EN50155. Kompakty wyposażone w wydajne i energooszczędne procesory, bogatą ilość portów komunikacyjnych i pyłoszczelne złącza M12.
Komputery rackowe:
Bezwentylatorowe komputery w obudowach o wysokości 1-4U do montażu rack, z wydajnymi procesorami najnowszej generacji. Praca w temperaturach standardowych dla normy kolejowej EN50155.
Komputery panelowe:
Komputery All-In-One z ekranem dotykowym odpornym na zarysowania i z klasą szczelności IP65. Wygodne klawisze funkcyjne na froncie obudowy, wodoodporne złącza M12, zgodność z normą EN50155.
Monitory:
Przemysłowe monitory do wyświetlania informacji publicznej o szerokim, przykuwającym uwagę ekranie i wysokiej rozdzielczości dającej świetne efekty wizualne.
Moduły rozszerzeń:
To przede wszystkim karty procesorowe 3U CompactPCI z energooszczędnymi procesorami najnowszych generacji Intel oraz moduły portów szeregowych, GbE czy SFP, kompatybilne z normą kolejową EN50121-4.
Switche:
Zarządzalne switche przeznaczone do zastosowania w przemyśle i transporcie, ze złączami M12, spełniające normy kolejowe, odporne na uderzenia, wibracje i ekstremalne temperatury.
Kasety mechaniki 19”
Kasety mechaniki 19” są łatwo konfigurowalne i zaprojektowane tak, aby pomieścić i chronić sprzęt elektroniczny. Dzięki modułowej platformie i szerokiej gamie standardowych, a także niestandardowych rozwiązań, kasety EuropacPRO są idealne dla różnorodnych wymagań, w tym odporne na wstrząsy i wibracje.
– Odporność na wstrząsy i wibracje zgodnie z EN 50155, MIL-STD-167, IEC 61587 DL 3, MIL-STD-810G, MIL-STD-901D, NF F 60-002
– Ekranowanie EMC z uszczelkami ze stali nierdzewnej lub tekstyliami
– Modułowa rama z szeroką gamą kompatybilnych standardowych komponentów
– Szeroka gama kompatybilnych paneli przednich, jednostek wtykowych i akcesoriów
Szafy rack wewnętrzne
Innowacyjne regały pokładowe (OBR) firmy nVent SCHROFF zapewniają oszczędność miejsca w elektronice pokładowej, a także mogą obniżyć koszty transportu.
– Nadają się do półek 3 lub 6 U SNCF i DB (NF F61-005, NF F60-002), (BN 411002, BN 411003)
– Nadaje się do ciągłych wibracji, wstrząsów, wysokich temperatur i dużej wilgotności
– Wysokość 3, 6 i 9 U, szerokość 36 i 84 HP, głębokość 341,8 mm
– Spawane zgodnie z normami EN 15085 (CL2) i AWS
Zewnętrzne modułowe szafy przytorowe
Spełniają normy:
– IEC 61969-3 i EN 50125-3 dla ochrony elektroniki przed różnymi warunkami środowiskowymi
– EN 50125-3 – ochrona przed wstrząsami i wibracjami
– EN 60529 dla ochrony do IP55
– IEC 61587-2 i IEC 61969-3 – Seismic Bellcore Zone 4
– EN 50125-3 – ochrona przed wiatrem (180 km/h)
– EN 1627 i 61969-2
– IEC 60068-2-75, IEC 62262 oraz IK 10 – test udarowy
Zewnętrzne modułowe szafy telekomunikacyjne
Dzięki wykorzystaniu tego rozwiązania pomagamy liderom branży telekomunikacyjnej we wdrażaniu najlepszych w swojej klasie stacjonarnych projektów szerokopasmowych (FTTC do FTTH), projektów sieci bezprzewodowych (WLAN do WWAN) oraz projektów sieci komunikacji mobilnej (4G-LTE i 5G).
– Konstrukcja z podwójnymi ściankami
– Odporne na wandalizm, korozję i graffiti
– Zaawansowane zarządzanie temperaturą z aktywnym i pasywnym chłodzeniem
– Certyfikat RC0 i RC2 (RC3 na żądanie)
– Opatentowane zawiasy drzwiowe zapewniające wysoką sztywność
– Okładzina stalowa lub aluminiowa
– Łatwa konserwacja i wymiana
– Wiele wejść kablowych opcje
– Wysokiej jakości zamek z uchwytami wandaloodpornymi
Wielofunkcyjne szafki elektroniczne
Oferujemy stalowe i aluminiowe platformy szafek z szeroką gamą wymiarów i części osłonowych. Występują szafki z różnymi poziomami ochrony IP / NEMA, a także opcje z perforowanymi drzwiami, lub z wentylatorami i wymiennikami ciepła powietrze-woda. Dostępna jest również opcja ekranowania RFI do 60 dB przy 1 GHz / 40 dB przy 3 GHz lub odporność na trzęsienia ziemi do strefy Bellcore 4, aby wytrzymać ekstremalne warunki przy jednoczesnym spełnieniu najsurowszych wymagań bezpieczeństwa.
Szafki posiadają również ochronę ekranowania EMC zgodnie z EN 61000-5-7 do 18 GHz w uzupełnieniu do IEC 61587-3. Tłumienie 40 dB przy 3 GHz i 30 dB przy 10 GHz z pełnymi drzwiami.
Pamięci Flash
CSI S.A. zapewnia również wsparcie sprzętowe w zakresie przemysłowych dysków SSD i kart pamięci Flash. Dla aplikacji kolejowych proponujemy dyski SSD 2.5” SATA i mSATA oraz karty SD, microSD, CompactFlash lub CFast. Wszystkie produkty dostosowane są do pracy w ekstremalnych warunkach środkowiskowych, w rozszerzonym zakresie temperatur pracy, w wielu pojemnościach oraz przy zastosowaniu bogatej gamy zaawansowanych technologii mających na celu chronić zapisane na nich dane.
Przykłady aplikacji transportowych, w których można wykorzystać produkty z oferty CSI S.A.
Nasze systemy elektroniczne ułatwiają m.in. prawidłową organizację pracy pojazdów, wyświetlanie aktualnej informacji dla pasażerów, monitoring i kontrolę podstawowych parametrów pojazdu oraz przekazywanie informacji o jego stanie i położeniu do centrum zarządzania flotą.
Front-end:
Automatyczny system pobierania opłat (AFC) jest jednym z podstawowych systemów stacji, w której skład wchodzą aplikacje takie jak: automatyczne bramki, automaty biletowe czy automaty sprawdzające bilety. W tej aplikacji stabilna i zintegrowana platforma jest niezbędna do utrzymania płynnego ruchu pasażerów w godzinach szczytu. Wszystkie dane, pobierane przez aplikację, gromadzone są w centrum zarządzania i przesyłania, w tym samym czasie. Automatyka Front-End jest zaprojektowana właśnie dla takich rozwiązań. |
Rozwiązania ETC:
W ofercie CSI są różnorodne produkty typu rugged, które znajdują zastosowanie w aplikacjach drogowych. Liczba pojazdów w miastach stale się powiększa, co generuje także zapotrzebowanie na urządzenia umożliwiające stały monitoring dróg, aby zagwarantować bezpieczeństwo 24/7. Bezwentylatorowy kontroler o wysokiej wydajności i możliwości pracy w szerokim zakresie temperatur, to najlepsze rozwiązanie dla systemu zarządzania ruchem (ETC). |
Tabor kolejowy:
W ofercie CSI znajdują się różnorodne produkty dla taboru kolejowego, takie jak kamery, switche do kontrolerów oraz wszystkie urządzenia, które są w stanie zapewnić obsługę aplikacji taboru kolejowego: jak Ethernet Train Network, System Informacji Pasażerskiej (Passenger Information System), CCTV czy system monitoringu w pojazdach. Produkty kolejowe są zgodne z normami EN 50155, EN50121-3-2 oraz standardem kolejowym EN 50121-4, dzięki czemu urządzenia są wytrzymałe na wysoki poziom wibracji.
|
Sygnalizacja kolejowa:
Rozwiązaniem dla przydrożnych stacji kontroli kolejowych są kontrolery typu 3U CPCI, które zostały zaprojektowane i funkcjonują jako platforma Front-End dla sygnalizacji kolejowej. Dzięki zgodności z normą EN 50121-4, urządzenia te są odpowiednie do zastosowań takich jak: przydrożne stacje kontroli kolejowej, w tym blokady kolejowe, Automatic Train Control (ATC), sygnalizacje kolejowe i inne. Aplikacje w przydrożnych stacjach kontroli kolejowej, wykorzystujące solidne systemy i platformy komputerowe są dokładnie monitorowane, przez co zapewniają większą kontrolę środowiska pracy w kolejnictwie. Dla aplikacji sygnalizacji kolejowej proponujemy również certyfikowane obudowy do zastosowań wewnętrznych i zewnętrznych: – Chronią znajdującą się wewnątrz elektronikę przed różnymi warunkami środowiskowymi – Są odpowiednio zabezpieczone przed wandalizmem i włamaniami – Posiadają skalowalną i elastyczną konstrukcję – Spełniają certyfikaty kolejowe |
Zarządzanie stacją:
System zarządzania stacją to zintegrowana platforma, która składa się z systemów nadzoru (Integrated Supervisory Control System -ISCS), sygnalizacji pożarowej (FAS), automatyki budynku (BAS) i wielu innych. Zarządzanie stacją, przez wzgląd na wysoki stopień skomplikowania systemu, wymaga stabilnego i skalowalnego sprzętu, aby funkcjonował niezawodnie 24/7. Przemysłowe oraz serwerowe rozwiązania są dobrze znane ze swojej wzmocnionej konstrukcji typu rugged oraz wielu rozszerzeń. Są to niezbędne cechy w tego typu rozwiązaniach przemysłowych. |
Zaniki zasilania:
Dość powszechnym problemem w aplikacjach mobilnych (w pojazdach) jest występowanie spadków napięcia lub całkowity brak zasilania. Powoduje to niestabilną pracę rejestratora, może dojść do awarii, a w konsekwencji do utraty danych. Rozwiązaniem jest niezależne sprzętowe zabezpieczenie dysków – Power Protector, które poprzez wykorzystanie rezerw mocy, zapewnia wystarczający bufor energii do zakończenia procesu zapisu, po wystąpieniu spadków napięć.
|
Filmy
Rozwiązania firmy Advantech dla taboru kolejowego z normą EN50155
Inteligentne systemy transportowe firmy Advantech
Obudowy firmy nVent do systemów sygnalizacji i łączności kolejowej
Stabilne działanie sieci poprzez zasilanie PoE zastosowane w produktach Antaira
Rozwiązania Aaeon dla inteligentnego transportu i inteligentnego miasta